• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Biodata:Mengenali siapakah Abu Huzaifah dan kembara beliau dalam kehidupan sebagai seorang hamba Allah.
  • Galeri:Memaparkan setiap detik dalam triologi kehidupan sebagai pendakwah.
  • Video:Siri video kuliyah turut dimuat naik untuk tontonan umum dalam perkongsian ilmu di ruang maya.
  • Perubatan:Kaedah dalam memperaktikkan perubatan islam bagi menyediakan alternatif lain disamping perubatan moden.
  • Jadual aktiviti:Memaparkan jadual aktiviti dalam siri kuliyah bulanan.
  • Artikel Di Blog

    Selamat datang saya ucapkan kepada pengunjung bicara-hamba.blogspot.com. InsyaAllah sedikit buah pandangan saya dalam artikel di blog ini diharap dapat membantu membina dan meluaskan pandangan terhadap apa jua isu islam yang dipaparkan secara santai untuk bacaan bersama.

  • Kembaraku Dibumi Allah

    Dalam ruangan ini saya paparkan sedikit catatan perjalanan saya sepanjang berkelana dibumi bertuah. Pengalaman darinya saya tuliskan untuk tatapan pembaca.

  • Ruangan 'Ilmiah

    Ruangan ini dibangunkan khusus bagi mereka yang bersedia dalam siri penulisan yang agak berat dan berkualiti. Khususnya yang melibatkan isu-isu semasa berkaitan Fiqh, Aqidah, Muslimah, dan lain-lain. Sesuai dijadikan rujukan khusus bagi mereka yang ingin mengkaji secara kritikal.

  • Ruangan Zikrullah

    Ruangan ini dikhususkan bagi zikir-zikir pemantapan jiwa. ia juga mengandungi wasiat-wasiat daripada mereka-mereka yang terkenal sebagai orang-orang soleh. Ia membolehkan pembaca blog menelusuri kisah-kisah mereka dan menjadikan mereka contoh tauladan yang baik.

Wednesday, August 24, 2011

IJTIMA' IEDUL FITRI BEKAS PELAJAR MA'AHAD MUHAMMADI LELAKI

Posted by Abu Huzaifah On 6:44 PM No comments

 MAKLUMAN : IJTIMA' IEDUL FITRI BEKAS PELAJAR MA'AHAD MUHAMMADI LELAKI
Assalamualaikum warahmatullah.

Abu Huzaifah telah menerima satu email dari seorang sahabat tentang ijtimak Iedul Fitri Alumni MML & MMP pada tahun ini. Saya menyahut seruan dari sahabat AJK Alumni...oleh itu bagi bekas-bekas pelajar Maahad Muhammadi dapat mengambil perhatian dan memberi komitmen bagi memantapkan lagi alumni kita.Di bawah ini hamba siarkan email tersebut :

Dimaklumkan bahawa himpunan bekas-bekas pelajar (alumni) Maahad Muhammadi Kota Bharu, Kelantan sekali lagi bersetuju untuk menganjurkan program di atas buat kali kedua setelah kejayaan yang dilaksanakan pada tahun 2010 dalam misi menghimpun kembali bekas-bekas pelajar Maahad Muhammadi Kota Bharu, Kelantan.

Program ini amat penting diadakan bertujuan untuk menjelaskan maksud dan fungsi alumni terhadap sekolah yang selama ini didokongi alumni Maahad Muhammadi Kota Bharu.

PADA : 3hb SEPTEMBER 2011 bersamaan 5 Syawal 1432H 
HARI : SABTU (jam 9.00 pagi hingga 12.00 tengah hari) 
TEMPAT : KAWASAN LAPANG (PADANG SEKOLAH), SEK. MEN. AGAMA MAAHAD MUHAMMADI PEREMPUAN, JALAN MERBAU, KOTA BHARU, KELANTAN 

PROGRAM : HIMPUNAN AIDILFITRI MAAHAD MUHAMMADI KOTA BHARU BAGI TAHUN 2011

Untuk makluman tuan, program ini juga akan menjemput dif-dif jemputan VIP-VIP yang terdiri daripada kalangan orang-orang kenamaan yang juga merupakan alumni Maahad Muhammadi Kota Bharu, Kelantan dan akan disertai oleh tiga ribu (3000) bekas-bekas pelajar Maahad Muhammadi Kota Bharu, Kelantan.

Pihak kami memohon jasa baik daripada pihak tuan supaya dapat memaklumkan kepada sahabat-sahabat yang merupakan bekas-bekas pelajar Maahad Muhammadi Kota Bharu supaya dapat hadir beramai-ramai ke program di atas bagi memeriahkan lagi program dan mencapai sasaran jemputan seramai 3000 orang. Selain itu sebarang sumbangan utk membantu melancarkan lagi Ijtima' Aidilfitri kita pada tahun ini boleh disalurkan ke akaun BIMB Persatuan Bekas Pelajar Maahad Muhammadi 30360100521190 Oleh itu, besarlah harapan kami agar pihak tuan dapat memberi kerjasama kepada pihak kami memandangkan program ini merupakan program besar yang bakal menjadi acara tahunan pihak kami selepas ini. Segala jasa baik dan keperihatinan pihak tuan kami dahului dengan ucapkan jutaan terima kasih.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
HAJI AHMAD FAZLAN BIN HAJI MUSTAPHA
Setiausaha Jawatankuasa Penaja Alumni Maahad Muhammadi Kota Bharu
d/a Sek. Men. Agama Maahad Muhammadi Lelaki,
15400 Kota Bharu, Kelantan
(019-7422778)"

0 comments: