• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Biodata:Mengenali siapakah Abu Huzaifah dan kembara beliau dalam kehidupan sebagai seorang hamba Allah.
  • Galeri:Memaparkan setiap detik dalam triologi kehidupan sebagai pendakwah.
  • Video:Siri video kuliyah turut dimuat naik untuk tontonan umum dalam perkongsian ilmu di ruang maya.
  • Perubatan:Kaedah dalam memperaktikkan perubatan islam bagi menyediakan alternatif lain disamping perubatan moden.
  • Jadual aktiviti:Memaparkan jadual aktiviti dalam siri kuliyah bulanan.
  • Artikel Di Blog

    Selamat datang saya ucapkan kepada pengunjung bicara-hamba.blogspot.com. InsyaAllah sedikit buah pandangan saya dalam artikel di blog ini diharap dapat membantu membina dan meluaskan pandangan terhadap apa jua isu islam yang dipaparkan secara santai untuk bacaan bersama.

  • Kembaraku Dibumi Allah

    Dalam ruangan ini saya paparkan sedikit catatan perjalanan saya sepanjang berkelana dibumi bertuah. Pengalaman darinya saya tuliskan untuk tatapan pembaca.

  • Ruangan 'Ilmiah

    Ruangan ini dibangunkan khusus bagi mereka yang bersedia dalam siri penulisan yang agak berat dan berkualiti. Khususnya yang melibatkan isu-isu semasa berkaitan Fiqh, Aqidah, Muslimah, dan lain-lain. Sesuai dijadikan rujukan khusus bagi mereka yang ingin mengkaji secara kritikal.

  • Ruangan Zikrullah

    Ruangan ini dikhususkan bagi zikir-zikir pemantapan jiwa. ia juga mengandungi wasiat-wasiat daripada mereka-mereka yang terkenal sebagai orang-orang soleh. Ia membolehkan pembaca blog menelusuri kisah-kisah mereka dan menjadikan mereka contoh tauladan yang baik.

Saturday, August 11, 2012

Alangkah Indah bila Raja, Rakyat Tunduk dan Taat Kepada Allah

Posted by Abu Huzaifah On 9:56 AM 1 comment



Assalamualaikum warahmatullah. Apa khabar sahabat ziarah semua?Moga anda semua sihat dan kuat untuk meneruskan ibadah pada bulan penuh berkat ini.

Kali ini hamba nak berkongsi bersama pembaca budiman foto detik-detik  bersejarah yang berlaku di istana negeri Kelantan di Kubang Kerian pada Khamis lalu.Abu Huzaifah sendiri tidak berkesempatan hadir ke QIAM with me bersama Tuanku al-Sultan di istana baginda, namun merasa sangat teruja dengan aktiviti tersebut. Salah satunya kehadiran pendakwah sejuta umat ustaz Azhar Idrus ke istana Kubang Kerian sedangkan sebelum ini, hangat diperkatakan tentang halangan-halangan untuk beliau berceramah di masjid-masjid di bawah MAIK.

Alhamdulillah sekarang isu tauliah sudah selesai dan UAI sendiri diundang berceramah di istana. Sekadar berkongsi gembira, teruja dan syukur kepadaNYA kerana hubungan sultan, pemimpin negeri dan rakyat makin akrab maka hamba paparkan gambar-gambar ini. Mudah-mudah sikap tuanku yang sering bersama rakyat di masjid-masjid, rukuk, sujud dan memohon doa bermunajat kepada Allah sentiasa akan menambahkan rahmat dan keberkatan kepada seluruh rakyat. اللهم امين !

Dibawah ini, hamba petik satu catatan dari blogger yang bernama www:kedahlanie.info( Jazakumullahu khayra kepada beliau)

Alhamdulilah, ..... Semalam telah berhimpunan ribuan rakyat Kelantan di dalam Istana Negeri Kubang Kerian untuk sama-sama berqiamulail bersama Tuanku al- Sultan, Tengku Mahkota Kelantan dan para kaum kerabatnya berserta para pembesar negeri. Dewan Jubli Intan di istana itu penuh sesak sehinggakan ada yang terpaksa sembahyang di luar dewan. Kehadiran sungguh merujakan sekaligus menunjukkan bahawa menggunung kasihnya rakyat kepada Tuanku al-Sultan.

Semua pemimpin negeri diketuai Tok Guru MB Nik Abdul Aziz Nik Mat hadir. Paling menggembirakan dan boleh menitiskan air mata rakyat yang berjiwa damai apabila Pengerusi Umno Kelantan, Mustapa Mohamed juga hadir. Kehadiran Mustapa ini memberi pengertian kepada seluruh rakyat Kelantan bahawa Tuanku Sultan tidak pernah atau tahu mengasingkan rakyatnya mengikuti ideologi politik.

Peristiwa malam semalam ada sejarah putih dan indah bagi istana Kelantan khasnya dan sejarah juga bagi negeri Kelantan. Bagi Kelantan ia sejarah besar kerana mencatat permulaan itu yang belum pernah berlaku di lapan istana lain di negara ini. Untuk Tuanku Al-Sultan sendiri adalah sejarah peribadi paling manis buat baginda. Ia akan dikenang selamanya oleh setiap lapisan rakyat hingga ke padang Mahsyar apa yang Tuanku perlakukan itu.

Sayang ... saya tidak sempat menghadiri majlis penuh keberkatan Qiam with me itu.  Bertuahlah setiap orang yang berada di istana dan berqiamulail. Semalam adalah malam kedua 21 Ramadhan, malam 10 malam terakhir yang diceitakan banyak membawa berkat. Sebagai rakyat Kelantan merasa bangga apa yang berlaku. Bangga memiliki seorang sultan yang prihatin dan mengambil berat terhadap agama. Mudah-mudahan saja semua orang yang berada di dalam istana malam tadi menerima tempias Lailatul Qadar bersama Tuanku Sultan.

Sejahtra Tuanku Sultan Mohamnaed di atas singgansana pemerintahannya. Sejuring hati dari mana-mana rakyat Kelantan tidak ada yang tidak berkenan dengan apa yang Tuanku lakukan. Semoga majlis-majlis kegamaan seperti itu lebih kerap lagi diadakan dan biarlah rakyat mengenali Istana Kubang Kerian sebagai istana tempat berhimpunnya orang-orang soleh.

ketibaan tuanku Al-Sultan Muhammad ke V


Kuliah ustaz Azhar Idrus dimulakan pada pukul 11 malam tetap mendapat sambutan
 hangat dari masyarakat Kelantan






1 comments:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI